Google+

zondag 19 januari 2014

1 2 3 4 5 6 7

De 7 knopen zijn aan mijn vest geraakt .

En .. ik heb het vest zelfs al gedragen :)




Maar, waarom is er toch altijd een maar als ik een trui wil haken ... ?  ik ben dus ni helemaal tevreden.

Das beter dan helemaal ni natuurlijk maar toch, het kon dus beter.

Ik heb dan ook redelijk wat geimproviseerd, ik had misschien beter nog wat verder gezocht tot ik een patroon vond dat beter bij de dikte van mijn garen paste. Ik heb de maat XXXL gevolgd (en die heb ik normaal dus echt nog ni nodig maar omdat het garen dunner was dus ...) en toch is het nog wat smallekes. Bovenaan ni maar wel vanaf de splitsing mouwen en lijf. De verdeling van het patroon was meer voor iemand met brede armen en een smal lijfke :)
De volgende keer zal ik daar wat extra op letten.

Want er komt denk ik echt wel een volgende keer, ik vond het plezant om te haken en al bij al valt het nog net genoeg mee om het toch nog wel regelmatig te gaan dragen.

___________________

Ondertussen eindelijk ook met de Annell Rapido beginnen haken aan de crochet along en dat haakt echt wel plezant. Nog maar 2 toertjes gedaan ermee maar lijkt in elk geval superzacht te worden.
Met het restjesdeken zit ik op schema dus de toertjes van week 3 zijn af, tot hiertoe poepie simpel allemaal rechtoe rechtaan maar volgende week wordt toch een beetje een uitdaging, die steek is nieuw voor mij.

___________________

Ik ben de afgelopen week ook aan het bakken geslagen, wafeltjes, cupcakes en een speciaalbrood/cake.
Daarover 1 van de dagen meer.
Hopelijk heb ik daartegen er ook aan gedacht om foto's te maken van de dekens in wording.



Groetjes van An





6 opmerkingen:

  1. Oh, je vest is echt wel heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. voortaan eerst proeflapje haken,..dan kan je het stekenaantal aanpassen en komt je haakwerk altijd goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben idd niet echt een proeflapjesmaker, meestal begin ik en als het niet klopt met wat er op de wikkel staat dan begin ik maar opnieuw maar dat gebeurt niet zo vaak, blijkbaar haak ik nogal standaard want ik kom gewoonlijk uit op hetzelfde als wat de wikkel zegt :) en dus vind ik het zonde van de tijd om zo'n lapje te maken en ook, dan is he tgaren nemeer nieuw als ik begin ...
    Tja der zit ergens een steekske los in mijn brain denk ik :)

    Maar eigenlijk had ik hier toch wel een proeflapke want dit garen was al gebruikt, voor een vest dat tegenviel (http://ikhaak.blogspot.be/2013/03/zeshoekgranny-vraagje.html) waardoor ik toch een idee had.
    En dat klopte ook wel met de grootste maat in het patroon, als ik bij elke mouw een tiental steken minder had gehaakt en die steken da, bij op voor- en achterpand hadden gezeten dan had het zowat perfect geweest.
    Denk niet dat ik dat had gesnopen met een proeflapke, zover zou ik ni nagedacht hebben .... dat steekske zit dus los he :)

    Groetjes
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh dat ziet er mooi uit en lijkt me ook nog eens heerlijk warm,super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tjonge wat een dappere stap om aan een vest te beginnen, chapeau!! hij is mooi en geweldig mooi garen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi geworden, ik heb al spijt dat ik voor mij geen bolletjes heb achter gehouden,te laat ;)

    BeantwoordenVerwijderen