Google+

vrijdag 31 januari 2014

CAL met restjes

Eindelijk een foto genomen van een mijn restjesdeken volgens het welbekende patroon.


Ik kon het niet laten en heb een beetje verder gehaakt :)

Aan het andere Anell Rapido deken moet ik nog met het wheel beginnen maar da's eigenlijk een beetje met tegenzin omdat het toch wat gaat trekken, en dat is niet leuk. Het trekken is bij dit restjesdeken wle beperkt gebleven, ik heb een grotere maat haaknaald gebruikt en nog wat extra los gehaakt maar toch is het niet zoals de rest van de steken en dat vind ik toch wel spijtig. Het sterretje, wat bijna af is nu, op de foto dus het witte waar de haak nog inzit, trekt precies ook wel ietsje maar daar heb ik dan ook wel gewoon dezelfde haaknaald gebruikt als de rest, dus eventueel kan ik dit nog uithalen en ietsje dikker garen en de dikkere haaknaald proberen.

Hopelijk is het niet de bedoeling van die steken veel te herhalen want ik doe dat wheel max 2 keer zenne, aan elk uiteinde tot daar aan toe maar meer niet, dan heb ik maar een eigen versie.


Verder heb ik ook nog eens een bananenbrood gebakken (zie 2 berichtjes terug) met maar 30 gram suiker, wat meer steviapoeder, zelfrijzende bloem ipv gewone, een heel zakje bakpoeder ipv een half en wat minder banaan (niet express, had gewoon ni meer).
 Ni meer doen zoveel ineens veranderen!

Niet dat het nu slecht was maar een beetje weinig bananensmaak, een beetje uiteenvallend en een beetje bitter af en toe (de stevia) maakten het toch net iets minder geslaagd dan het vorige.(ik ben het wel even vlug aan he topeten hoor :) )


Durs tip voor mezelf
Neem min 2hele grote bananen of 3kleine
30gr donkere suiker is genoeg maar daar moet met genoeg banaan (is zoet) geen extra stevia bij, een mespuntje is genoeg
ofwel zelfrijzende bloem ofwel bakpoeder zal ook wel gaan...


Vraagje aan andere baksters, ik deed nog iets anders eigenlijk, omdat mijn metalen bakblik een beetje groot leek voor zo'n broodje, wilde ik een kleiner model en dat vond ik bij de Action maar dan in siliconen.
Het brood heeft net zolang in de oven gestaan als het vorig maar bleef een beetje klef aan de buitenkant (terwijl er net minder vochige ingredienten inzaten), kan dat aan die siliconen bakvorm liggen? Wat denken jullie?



Ah ja hebben jullie het gezien? ik heb smiliekes op mijn blog gezet :) :D  /hihi


Groetjes van An

Geen opmerkingen:

Een reactie posten